Client :  DR.CINIK HOSPITAL
Date :  2019
Services :  Satış Süreçlerinin Dijitalleştirilmesi
Website :  www.emrahcinik.com

Firma Hakkında

Cinik Saç Ekimi ve Plastik Cerrahi Kliniği

Dr.Cinik Hospital , 15 yılı aşkın bir süredir, çok sayıda uluslararası hastayı memnun etmiş konusunda uzman bir kliniktir. 12 ayrı dilde websitesiyle 30 dan fazla ülkede hastaları bulunan Dr. Cinik Hair Hospital hızla büyüyen ve konusunda uzman bir satış ekibine sahiptir.

Durum Tespiti

  • Farklı kanallardan gelen müşteri adayları ayrı ayrı yönetiliyor
  • Müşteri adayı dağıtımını tek bir kişi yaptığı için gecikme yaşanıyor.
  • [email protected] a gelen epostaları tek bir kişi yönettiği için müşteri adayı kaçabiliyor.
  • Facebook kanalı bir kişi tarafından yönetiliyor ve müşteri adayı kaçabiliyor.
  • Facebook Lead Ads bilgileri manuel olarak çekiliyor. Bu durum karışıklığa neden olabiliyor.
  • Satış temsilcilerine atamalar manuel yapıldığı için karışıklığa neden olabiliyor.

Geliştirmeler

  • Whatclinic ve Zoho CRM entegrasyonu yapıldı
  • Facebook lead ads ve zoho crm entegrasyonu yapıldı
  • info Epostasının Zoho CRM ile entegrasyonu yapıldı
  • Facebook sayfaların Zoho CRM ile entegrasyonu yapıldı
  • Atama kuralları belirlendi ve atamalar otomatikleştirildi
  • Karşılama maillerinin otomatik ve/veya şablondan gönderilmesi sağlandı

Favori Özellikler

  • Whatclinic Zoho CRM entegrasyonu
  • facebook Lead Ads – Zoho CRM entegrasyonu
  • Otomatik Atama kuralları
  • Otomatik Karşılama Epostaları

Proje Hakkında

Satış ekibi ve acenteler aracılığıyla müşterilerine satış süreçlerini yürüten Dr. Cinik Hospital, eposta, Whatclinic, web sitesi gibi birçok kanaldan müşteri adayı bilgisi toplamaktadır. Ayrıca Google Ads ve Facebook Lead Ads gibi reklam kanallarını da aktif bir şekilde kullananan Dr. Cinik’in müşteri adayları her bir kanalda farklı farklı yönetilmekteydi.

1. Dataların CRM’e Toplanması

Whatsapp, Facebook Lead Ads ve websitesi gibi birden çok kanaldan gelen ve bilgi almak isteyen müşteri adaylarının bilgileri Zoho CRM “Müşteri Adayı” modülünde toplanması sağlandı. Talebin ilgili kanalda oluşturulduğu anda CRM sistemi içerisine alınması kritikti. Bu sayede ilgili müşteri adayına en kısa sürede dönüş yapılabilmekte.

1a) Eposta Kanalı  

[email protected] adresi bütün websitelerinde ve bütün basılı mecrada iletişim epostası olarak kullanılıyordu. Söz konusu eposta adresine erişim müşteri temsilcilerinden bir kişide idi. Bu durum o müşteri temsilcisi meşgulse/izinli ise gelen maillerin cevaplanmamasına ve müşteri adayının kaybedilmesine neden oluyordu.

info eposta adresine gelen epostaların anında CRM içerisinde bir Müşteri adayı oluşturması sağlandı. Böylece söz konusu müşteri temsilcisi meşgulse bile ekip arkadaşlarının ilgili müşteri adayını görüp müdahale edebilmesi sağlandı.

1b) Facebook Inbox Kanalı 

Dr. Cinik Hospital’in farklı dillerde yönettiği 10’dan fazla Facebook Page’i bulunuyor. Söz konusu sayfalarda paylaşımlar ve saç ekimi ile ilgili bilgiler yer alıyor. Facebook kullanan müşteri adayları ilgili sayfalara girerek mesaj gönderip bilgi alma talebinde bulunuyorlardı. Söz konusu sayfaların yönetimi de müşteri temsilcilerinden birinde idi. Ve ilgili müşteri temsilcisi meşgulse/izinliyse müşteri adayı kaybedilebiliyordu.  

Facebook üzerinden bu sayfalara mesaj yazan ve bilgi almak isteyen müşteri adaylarının CRM sisteminde otomatik olarak oluşması sağlandı. Böylece ilgili müşteri temsilcisi meşgulse bile ekip arkadaşlarının müşteri adayını görüp geri işlem yapabilmelerine olanak sağlandı.  

1c) Whatclinic Kanalı 

Sağlık turizminde yer alan bir çok firmanın ortak olarak kullandığı kanallardan olan Whatclinic, içerisinde kliniklerin listelendiği ve dünya çapında hizmet veren bir web portalıdır. Site içerisinde arama yapan ve Dr. Cinik Hospital sayfasında bilgi almak istediğini belirten müşteri adayının CRM sistemi içerisinde oluşturulması için Zoho CRM – Whatclinic entegrasyonu gerçekleştirildi.

Bu sayede bilgi almak isteyen müşteri adayına hızlı dönüş yapabilme olanağı sağlandı.

1d) Facebook Lead Ads Kanalı 

Facebook’un reklam verenlere sunduğu birbirinden farklı reklam modellerinden biri olan Facebook Lead Ads reklam modeli (potansiyel müşteri toplama), dünyada çok kullanılan reklam kanalları arasında yer almaktadır.

Facebook içerisinde gezinirken karşısına çıkan reklamlarda bilgi almak istediğini belirten müşteri adaylarının bilgilerinin anında Zoho CRM e işlenmesi sağlandı.

1e) Website Form Kanalları

10’dan fazla dilde yayın yapan www.emrahcinik.com web sitesine günde binlerce müşteri adayı gelmekte. Söz konusu müşteri adaylarının bilgilerinin alındığı ve email olarak [email protected] adresine yönlendirildiği bir yapı vardı. Mevcut yapıda bilgi almak isteyen müşteri adayının epostaya iletilmesi bazı sorunlara zemin hazırlamaktaydı.

Web sitesindeki formların Zoho CRM ile entegre edilmesi sonucunda bilgi almak isteyen müşteri adaylarının anında Zoho CRM de oluışturulması sağlandı.

2. Atama Kuralları ve Karşılama Mailleri 

Farklı kanallardan gelen müşteri adayları bir süpervisör üzerinde toplanıyor ve ilgili kişinin müşteri adaylarını satış ekibine ve acentelere dağıtması bekleniyordu.

Süpervisörün meşgul olması durumda bütün satış ekibi yeni müşteri adaylarını beklemek zorunda kalıyordu.

Zoho CRM içerisine farklı kanallardan otomatik olarak alınan müşteri adaylarının önceden belirlenmiş kurallara göre otomatik olarak dağıtılması sağlandı. Böylece sisteme gelen müşteri adayı anında bir satış temsilcisine atandı ve satış temsilcisinin hızlı dönüş yapabilmesine olanak tanındı.

İlgili satış temsilcisi süpervisör tarafında kendisine iletilen müşteri adaylarına karşılama maillerini manuel olarak gönderiyordu. Zoho CRM içerisinde yazılan otomasyonlar sayesinde sisteme düşen müşteri adaylarına karşılama epostalarının otomatik olarak gönderilmesi sağlandı.

 

 

3. Raporlar

Cinik’in iş takibi için raporlamaların büyük bir önemi vardı. Sistem içerisinde istedikleri ve kendileri için kullanışlı olacağına karar verdiğimiz raporlar oluşturduk. Bu sayede gerek günlük, gerek yıllık olarak doğru ve kesin gözlemler yapabildiler.

Raporlar ile ilgili yazımızı okumak için:

[email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.