Müşteri : FGA Mimarlık

Tarih: 2021

Hizmetler: 

Zoho One hizmetimizi sunduğumuz FGA’yı etkili bir müşteri ilişkileri sistemiyle tanıştırdık.

Website: https://fga.com.tr/

Durum Tespiti

  • 2.500’den fazla firmaya yazılım sağlayıcılığı hizmeti sunan FGA Mimarlık gelişmiş özelliklere sahip olmayan bir CRM uygulaması kullanıyordu. Manuel olarak kullandıkları bu uygulama müşteri süreçlerinin karmaşıklaşmasına neden oluyordu. Yeni müşteriler sisteme elle ekleniyordu ve website entegrasyonu yetersizdi.

Entegrasyonlar

  • Sales IQ ile web sitesine bir chat ikonu yerleştirildi.
  • Özel bir entegrasyonla Merkez Bankası kuru sisteme yansıtıldı.
  • Google Ads uygulaması devreye sokuldu.
  • Zoho Desk sistemi entegrasyonu gerçekleştirildi.
  • Zoho Backstage ile eğitim süreçleri yönetilebilir hale getirildi.
  • Zoho Campaigns ile mailing kampanyaları yapılmaya başladı.
  • Zoho Analytics ile tüm dataların bir araya toplanması sağlandı.

Favori Özellikler

  • Chat, web form, sosyal medya, web sitesi organik ziyaretçi gibi farklı kanallardan Zoho CRM’e entegrasyon yapılabilmesi mümkün hale geldi.
  • Zoho CRM ve Zoho Desk entegrasyonu sağlandı.
  • Zoho CRM ve Zoho Campaigns entegrasyonu yapıldı.
  • Zoho One’ın öne çıkan bir özelliği de son derece ekonomik olması. FGA Mimarlık tek bir lisans ücretiyle birçok uygulamaya sahip oldu.

Firma Hakkında

Türkiye’nin önde gelen yazılım sağlayıcılarından olan FGA Mimarlık, yapı ve multimedya sektörlerinde yer alan iş ortaklarına farklı çözümler sunar. 1997 yılında kurulan FGA Mimarlık, 20’den fazla yazılımın distribütörlüğünü üstlenir. Bu yazılımların arasında Adobe, Lumion, Boris FX, SketchUp, Archicad gibi ürünler yer alır. FGA Mimarlık portföyünde yer alan 2.500’ü aşkın firmaya bu ürünlerin tanıtım, yerelleştirme, satış ve satış sonrası destek hizmetlerini verir. Firma, mimari görselleştirme, konut, otel ve ofis renovasyonu alanında da faaliyet gösterir. Firmanın müşterileri arasında freelance çalışanlar, öğrenciler, akademisyenler ve kurumsal şirketler gibi farklı müşteri grupları vardır. Geniş bir hizmet ağına sahip olan FGA Mimarlık müşterileri ile olan iletişimi geliştirmek için Zoho One çözümümüzü kullanmayı tercih etti.

Proje Hakkında

FGA Mimarlık’ı Zoho CRM uygulamamız ile tanıştırdık ve tüm müşteri ilişkileri sistemini daha kolay yönetilebilir hale getirdik. Müşteri adayları modülünü oluşturarak farklı yerlerden müşteri akışını sağlayan web formu entegrasyonunu devreye soktuk. Bu formu dolduran müşteriler artık doğrudan CRM’ye kaydediliyor. Google Ads kanalını devreye sokarak Google reklamları ile firmaya ulaşan öğrenci ve akademisyenlerin hangi anahtar kelimelerle arama yaptığını, sitede ne kadar kaldığını görülebilir hale getirdik. FGA Mimarlık satış uzmanlarının potansiyel müşterilerle daha kolay iletişime geçebilmesini sağladık. Web sitesinde gezinen müşteriler, form doldurmasalar bile belli bir sürenin üzerinde sitede kalırlarsa IP adreslerinden tespit edilerek otomatik olarak potansiyel müşteri havuzuna düşüyor. Profesyonel, freelance çalışan, akademisyen ve öğrenciler ayrılarak otomatize ediliyor.

Sosyal medya hesaplarını da sisteme entegre ettik. Bu hesaplardan başvuran müşterilerin de ortak havuza aktarılmasını sağladık. Daha önce manuel olarak yapılan müşteri kaydı artık otomatik olarak yerine getiriliyor. Satış uzmanları sınıflandırılan müşteri adayları ile kolayca iletişime geçerek durumlarını öğrenebiliyor. İlgili oldukları eğitimleri, demoları müşterilere kolayca ulaştırabiliyorlar.

Firmanın sunduğu hizmetlerle bağlantılı çeşitli etiketleri bulunuyor. Sisteme otomatik puanlama sistemi kurarak hangi müşteri adayının satın almaya daha yakın olduğunu ölçülebilir hale getirdik. Freelance, profesyonel, akademisyen ve öğrenci grupları ile satış temsilcileri direkt olarak iletişim kurarak hizmetler hakkında bilgi verip satış yapabilir hale geldi. Kurduğumuz sistem sayesinde hangi müşteriye ne ve kaç kez satıldığı artık rahatlıkla takip edilebiliyor. Siteyi kaç kişinin gezdiği, hangi bölgede olduğu ve saat kaçta görüntülediği de takip edilebiliyor. Bu sayede satış ekibi için de düzenli bir müşteri havuzu oluşturuluyor.

Sales IQ ile web sitesinde bir chat ikonu oluşturuldu. Gelen ziyaretçilerle manuel chat başlatılabiliyor. Cevap geldiğinde de sesli görüşme başlatılabiliyor. Müşteri ile yapılan sesli görüşme sırasında arka planda not düşme ve sonraki arama için planlama özellikleri kullanılıyor. Firmanın sunduğu ücretli eğitimlerle ilgili müşteri yanıtları da kayıt altına alınabilir hale geldi. Özet bilgi, Merkez Bankası kuru gibi uygulamaları sistemle entegre hale getirdik.

FGA Mimarlık için kurduğumuz sistemle ve Forecasts sekmesiyle gün gün satış hedeflerini, ne kadar ve ne sürede satış yapıldığını ölçülebilir hale getirdik. Satış sonrası aşamaları da görünür hale geldi. Müşterilere farklı teklifler sunabilmelerini ve bu tekliflerin takibini kolayca yapabilmelerini sağladık. Teklifler için bayii indirimi, eğitim, direkt teklif gibi şablonlar oluşturduk. Müşterilere gönderilen mailler otomatik havuza alınıyor ve yetkisi bulunan herkes bu mailleri görüntüleyebiliyor. Satış sonrasında müşteriye sözleşme belgeleri ve faturalar kolayca gönderiliyor.

Müşterilere verilen yazılım hizmetlerinin lisans süresinin bitimine 60 gün kala otomatik bir satış kaydı açılmasını sağladık. Satış temsilcileri bu konuda müşteriye ulaşarak yenileme işlemlerine başlayabiliyor. Zoho Desk hizmetini kurarak FGA Mimarlık için mail kanalı oluşturduk. Üyelere açık bir destek portalı da oluşturduk. Destek sistemi ile ilgili müşteri memnuniyetini de ölçülebilir hale getirdik. Müşteri bir konu başlığı açmadan önce mevcut bilgi bankasını gezerek cevabını aradığı konulara kolayca ulaşabiliyor. Mimari bilgilerle ilgili sorulara da müşteri temsilcisine gerek duymadan da cevap alabiliyor. Cevap alamadığında ise ticket açabiliyor. Ticket çözümleri için şablon ve otomatik mesajların yanı sıra manuel cevaplama sistemini de devreye soktuk. Her türlü hizmet kaydının düzenli olarak tutulabilmesini ve müşterilerle paylaşılabilmesini sağladık.

Zoho Backstage çözümümüz ile eğitim süreçlerini, ücretleri, biletleri ve katılım durumunu düzenli biçimde kayıt altına alma imkanı sunduk. Mailing kampanyaları, müşteri ilişkileri yönetimi, dataların toplanması gibi konuları bir düzene soktuk. FGA Mimarlık Zoho One ürünümüzün 15 kadar uygulamasını kullanıyor. Tüm datalar Zoho CRM’de toplanıyor. Siz de müşterilerinizle olan ilişkilerinizi verimli biçimde yürütmek isterseniz Peranet çözümlerinden faydalanabilirsiniz. 

[email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.