chatbot

Pazarlama, Satış ve Müşteri Desteği için Chatbot’ları Kullanın!

chatbot

Chatbot’lar gelişen teknolojinin firmalara sağladığı, hem müşteri memnuniyetini hem de satışları arttıran en önemli değerlerden biri. Web sitenize kuracağınız iyi bir Chatbot programı sayesinde firmanızdaki çalışanlara pazarlama, satış ve ve müşteri desteği alanlarında yardımcı olmak oldukça kolay. Siz de Chatbot’ların firmalara bu alanlarda nasıl değer kattığını merak ediyorsanız, sizi yazımızı okumaya davet ediyoruz.

Satış için Chatbot’lar 

Öncelikle Chatbot’lar web sitenizdeki ziyaretçilerle anında iletişim kurarak, onları firmanızdan alışveriş yapmaya teşvik ederler. Ayrıca müşteri adaylarına doğru soruları yöneltip, onların nelerle ilgilendiğini tespit ederek alışveriş yapma konusunda ciddi olan müşteri adaylarını belirleyebilirler. Bu şekilde satış ekibinizin hangi müşteri adaylarıyla öncelikli olarak ilgilenmesi gerektiğine kolayca karar verilmiş olur.

Chatbot’lar genel olarak müşteri adaylarına web sitenizden yönelttikleri sorularla, satış sürecini hızlandırır ve hem ciddi müşterileri tespit etmesi gereken firmaya hem de doğru ürünü bulmaya çalışan müşteri adayına yardımcı olurlar.

Pazarlama için Chatbot’lar

Chatbot’ların Pazarlamaya olan katkıları sayısız olduğu için, en önemli olan birkaçından bu yazıda bahsedelim.

Bir müşteri veya müşteri adayı web sitenizi ziyaret ettiğinde, sayfada çıkan Chatbot’lar o kişiye adıyla hitap edip diyalog kurarak o kişiye ilk merhabayı demiş olurlar. Sonrasında Chatbot’lar karşılarındaki kişiden yeterli bilgi alarak, kişisel ürün önerileri ve indirim tekliflerinde bulunabilirler. Bütün bunlar sonucunda karşınızdaki müşteri kendini özel hissetmiş ve kişiselleşmiş bir hizmet almış olur. Ek olarak alışveriş yapmadan sitenizi terk etme olasılığı da en aza inmiş olur.

Chatbot’lar ayrıca müşterileri satın alma işlemi ve web siteyle ilgili konularda adım adım yönlendiren araçlardır. Bu şekilde de satın almaya giden yolda işi olabildiğince kolaylaştırırlar ve doğrudan satışların artmasına sebep olurlar.

Müşteri Desteği için Chatbot’lar

Chatbot’lar denince Müşteri Desteği’nden bahsetmemek olmaz.

İyi bir Chatbot programı, müşteri adaylarının sorabileceği soruların çoğunu doğru ve hızlı biçimde yanıtlayabilir ve müşteri temsilcilerinin iş yükünü oldukça azaltır. Ayrıca otomasyon özelliğinin getirdiği güçle, tekrarlanan ve rutin soru ve işleri verimli bir şekilde halledebilirler. Birçok durumda yapay zeka tarafından desteklenen Chatbot’ların sorulara hatalı cevap vermesi çok düşük ve kesinlikle çok daha kolay başa çıkılabilir bir durumdur. Bütün bunlar  firmanızın çok daha iyi bir müşteri destek hizmeti sunabilmesini sağlar.

Ek olarak Chatbot’lar vasıtasıyla firmalar müşteri ve müşteri adaylarına gerekli konularda anında yardım edebilirler. 

Yukarıda bahsettiğimiz örnekler Chatbot’ların Pazarlama, Satış ve Müşteri Desteği alanlarında nasıl fark yaratabileceğini gözler önüne seriyor. Eğer siz de çalıştığınız firmada bu alanlarda yenilik yaratacak bir sistem arayışındaysanız, bir Chatbot firmasında karar kılmanızı tavsiye ederiz. Böylece firmanızın daha çok satış yapıp, daha verimli bir müşteri desteği sunabileceğini öngörmekteyiz.

  • peranet
  • Zoho
  • Gsuite
  • Danışmanlık
  • CE
  • CX
  • CRM
  • CS